Home > Modernizacja linii kolejowej > 120 km/h z Cierpic do Solca
120 km/h z Cierpic do Solca PDF Drukuj

toryTylko dwa i pół miesiąca zajęły prace na 18-kilometrowym odcinku pomiędzy Solcem Kujawskim, a Cierpicami. Już na początku stycznia przywrócono tam ruch pociągów, które kursują obecnie z prędkością 120 km/h - chwali się PKP PLK.

Jak informuje PLK,  tak szybki postęp prac był możliwy dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych, energooszczędnych i wysoko wydajnych maszyn torowych: przy rewitalizacji linii pracuje między innymi pociąg do potokowego układania nawierzchni – tak zwany kombajn PUN. W ramach inwestycji wykonano już roboty na długości 19,6 km toru tj. na odcinku Cierpice - Solec Kujawski i na stacji Toruń. Od lutego 2013 wykonawca rozpoczął prace na placu budowy na długości około 16,4 km toru (między Solcem Kujawskim a stacją Bydgoszcz Wschód; na stacji Solec Kujawski i na stacji Toruń Główny na kolejnych trzech torach)

Na szlaku Solec Kujawski – Bydgoszcz Łęgnowo zostały wykonane prace przygotowawcze do budowy tzw. warstwy ochronnej podtorza. Rozebrana została nawierzchnia torowa, czyli szyny, podkłady wraz podsypką tłuczniową, oraz przygotowane zostało podtorze. W tym miejscu, zostanie wbudowana warstwa ochronna (w chwili obecnej gromadzony jest materiał na placu budowy), a następnie zmontowany zostanie nowy tor. Następnie na tor wjedzie podbijarka torowa celem zagęszczenia podsypki tłuczniowej, oraz zgrzewarka łącząca odcinki szyn w jedną całość. Podobne roboty zostaną wykonane w torach na stacji Solec Kujawski. Na odcinku Bydgoszcz Łęgnowo – Bydgoszcz Wschód oraz w torach stacji Toruń Główny, wymienione zostały szyny i podkłady na nowe, po zakończeniu oczyszczania tłucznia, następnie zgrzaniu szyn, oraz podbiciu i stabilizacji tory będą mogły zostać przekazane do eksploatacji.

Stan infrastruktury kolejowej przed remontem wymuszał ograniczenie prędkości pociągów na niektórych odcinkach tej linii nawet do 20 km/h. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą przemierzać całą trasę z prędkością 120 km/h, a czas podróży skróci się z 60 do 43 minut  dla najszybszych pociągów.  Planowany całkowity koszt prac na trasie Toruń – Bydgoszcz wyniesie 225 985 848,73 złotych.

 

źródło: www.rynek-kolejowy.pl